„Córka krwawych”, Bishop Anne

wydawnictwo: Initium
język oryginału: anigleski
stron: 368
ocena ogólna: 6/6
ocena wciągnięcia: 5,5/6

Wydawać się może, że to kolejny wspaniały świat magii, gdzie króluje dobro, ład i porządek. I tu pierwsza pułapka. Światem rządzi Królowa. Tak! Kobieta! To kobiety są u władzy, to one wykorzystują mężczyzn jako obiekty seksualne, niewolników czy do wysługiwania się w najróżniejszych sytuacjach. To kobiety mają władzę, są okrutne, nie znają litości i wykorzystują swoją moc do niecnych celów, takich jak zostanie Królową całego świata.

Wspaniała powieść fantasty, poruszająca trudne, a zarazem wstrząsające problemy. Wykorzystywanie dzieci w celach seksualnych, ogólnie wykorzystywanie kogoś w celach seksualnych. Słowo dzieci wzbudza odrazę i poirytowanie, bo jak można tak dzieci wykorzystywać.

Do gustu bardzo mocno przypadła mi Jaenelle – żywy mit, niczego nie świadoma dziewczyna, która posiada ogromną moc. Jest słodka, urocza, pełna dobroci i kiedy bliska jej osoba ma kłopoty, nie zawaha się ani chwilę by jej pomóc. Powieść właściwie toczy się wokół niej, mała jest z jednej strony bezbronna, a z drugiej ma w sobie magię, ogromną magię. Już niedługo wyzwoli Królestwo Cienia z tych wszystkich ludzi i ci, którzy myśleli tylko o sobie niszcząc konkurencję na każdym kroku, gorzko pożałują.

Książkę czyta się zdecydowanie za szybko, strony przemykają przez palce, a ja błagałam, aby się nie skończyła. Teraz czekam na 2 kolejne tomy, które mam zamiar połknąć tak jak „Córkę krwawych” :) Co mi się najbardziej podobało: książka nie jest przesłodzona, jest pełna okrutnych rzeczy, które są na porządku dziennym, nic nie jest ukryte i czytelnik wie, jak bezduszne i bestialskie są niektóre osoby.* Wartka, trzymająca powieść, która z strony na stronę, aż krzyczy „Co będzie dalej?!”. Pomału z co raz większą siłą wciąga się w powieść, a koniec jej jest bardzo daleki. Co cieszy podwójnie! Bo przynajmniej tak dobra powieść nie kończy się zbyt szybko. :)

*Nie żebym lubiła przemoc, ale koloryzowanie świata, tak okrutnego, byłoby niewskazane.

Książkę otrzymałam od Wydawnictwa Initium.

5 myśli nt. „„Córka krwawych”, Bishop Anne

  1. Czekałam na tę recenzję, bo nie wiedziałam, czy warto wydawać pieniądze. Jako że dalej niestety zalegam z recenzjami i mam co czytać, to trochę poczekam, ale wezmę pod uwagę.

    Jak ja lubię fantastykę…

  2. So, we would take it that this coffee brewer produces good brew.
    The Kitchen – Aid GMA Grain Mill Attachment for Stand Mixers is
    made for graining low moisture grains like wheat, barley, rice, corn, rye, oats or other cereal grains with a hard vitreous endosperm from fine to coarse.
    Make cooking and preparing food that significantly
    simpler with stand mixers.

  3. The Kitchenaid mixer is an additional kitchen appliance that
    accompany various functions which is utilized for mixing all sorts associated with elements whether or not thicker as well
    as slender. It comes with a huge 9 cup work bowl, and is ideal for combining a great deal of ingredients at once.
    It is not fun to try to clean bread dough off the bottom of a mixer.

Dodaj komentarz