Konkurs nr 4 „Król z żelaza”

Tak oto drodzy państwo do wylosowania jest książka „Król z żelaza” Druon Maurice. Książka ufundowana przez Wydawnictwo Otwarte trafi do szczęśliwca, który do 16 października godz. 19 zgłosi swój udział w konkursie i odpowie na pytanie. Książkę do szczęśliwca wyśle wydawnictwo, a sam wygrany nie będzie ponosił kosztów wysyłki. W konkursie mogą brać udział wszystkie osoby. Nawet takie, które nie posiadają bloga! Wybranie nowego posiadacza nastąpi 16 października o godz. 20. [Tutaj można znaleźć recenzję].

Najciekawsza odpowiedź zostanie nagrodzona egzemplarzem „Króla z żelaza”.

[Obrazek zapożyczony od Clevery]

22 myśli nt. „Konkurs nr 4 „Król z żelaza”

  1. No więc zgłoszę się. Moja odpowiedź nie będzie na pewno najciekawsza, ani najfajniejsza, będzie pospolita, ale co mi tam: chciałabym otrzymać tę książkę, ponieważ kocham czytać i jako prawdziwy mol książkowy pochłaniam wszystko, co stanie na mojej drodze ;D

  2. Zgłaszam się ;) A książkę chciałabym otrzymać, ponieważ zapowiada się naprawdę ciekawie. Dodatkowo myślę, że chwili poświęcone tej lekturze będą dla mnie czymś niezwykłym i nie zastąpionym

  3. Chciałabym otrzymać tę książkę, gdyż lubię powieści historyczne. Templariusze mają swój kącik w moim sercu 0d czasu przeczytania przeze mnie „Pana Samochodzika”, gdzie w jednym z tomów była historia związana z owym zakonem. Również poznanie lepiej historii Filipa Pięknego, który wziął sobie za cel prześladowanie członków zakonu, by zdobyć ich domniemane skarby jest jedną z istotniejszych rzeczy. Lubię ten okres historyczny, powieści historyczne (chociaż historii samej w sobie nie), a poza tym widziałam tę książkę w Empiku i zakochałam się w jej wydaniu, mniejszym niż inne książki. Dlatego chcę ją przeczytać. I ubolewam nad tym, że na razie nie mogę tego zrobić, gdyż po prostu jej nie posiadam!

    Już wiesz, dlaczego ją chcę? Mam nadzieję, że doceniasz moje chcice, chęci i marzenia i ją wygram, gdyż inaczej będzie musiała poczekać jeszcze dłuuuugo na swoją kolej. A ja jej bardzo pragnę!

    Bo jak inaczej poskładam sobie historię powszechną w całość, jeśli ktoś wyrwie mi z osi czasu panowanie Filipa Pięknego? A Templariusze również mają swoją istotną rolę w kształtowaniu rzeczywistości…

  4. Zgłaszam się, a swoją chęć motywuję tym, że bardzo chętnie poznam tą historię. Opis zaciekawia, pozytywne recenzje także. Bo ja kocham po prostu średniowiecze, walki o tron i niecne intrygi. A jeśli nie wygram jej u Ciebie to i tak będę musiała sobie kupić bo nie wytrzymam jeśli jej nie poznam ;)

  5. Zgłaszam się :) Powodów jest wiele. Bardzo lubię historię i opowieści magiczne . Po przeczytaniu opisu książki mogę stwierdzić, że ta zapewne taka będzie :) Lubię czytać książki mające w sobie coś z intryg i spisków, wiem, że może to irytujące, ale fascynujące. Intrygi towarzyszom nam w życiu codziennym, a więc może dlatego. Co to tego, że ma w sobie coś magicznego mówią klątwy i przepowiednie. Nie wiem czemu, ale urzekła mnie także okładka. No cóż, po prostu mam nadzieję, że ta książka znajdzie się w moim małym księgozbiorze.

  6. Bardzo chciałabym przeczytać tę książkę, ponieważ interesuje mnie ta tematyka. Słyszałam już o tej książce wiele dobrego, a poza tym podoba mi się okładka i w ogóle wydanie. Ciekawa jestem, jak wyglądałaby całość – kto wie, może uda mi się kiedyś zdobyć wszystkie części? Na początek jednak zależy mi na „Królu z żelaza”.

  7. Są dwie przyczyny dlaczego chcę mieć tę powieść – po pierwsze jej bardzo dobre recenzje na blogach ,po drugie ciekawi mnie życie władców – którzy byli vipami tamtych czasów – nie było wtedy pism plotkarskich ani innych tego typów mediów – powieść napewno zawiera sporo informacji na temat ich życia publicznego i prywatnego .Ciekawi mnie ponadto wątek Templariuszy

  8. Chciałabym tę książkę, ponieważ przyjaciółka suszy mi o nią głowę i że to jest właśnie to, co MUSI mieć. Trudno się takiej sile perswazji oprzeć, uwierzcie mi ;). Tak więc… Dodam, że przyjaciółka pożera książki na śniadanie, obiad i kolację, ma bloga z recenzjami, więc na pewno recenzja się pojawi oraz, że to jak ona hołubi książki, to chyba nikt taki się nie znajdzie. Myślę, że bohaterowie powieści będą szczęśliwi, że do kogoś takiego trafili ;).

  9. Moja odpowiedź też nie będzie oryginalna. kocham czytać, co jest zapewne jasne, jednak od dłuższego czasu mam niedosyt książek poważnych. Nie chodzi mi tu o klasyki, jednak o literaturę bardziej głęboką niż Pamiętnik księżniczki, dlatego każda taka okazja jest dla mnie ważna. ;))
    Do tego uwielbiam Twój styl czytelniczy, sama nie wiem czemu chcę czytać co Ty. Pewnie dlatego, że lubię Twój styl pisania recenzji i jak będę czytać to co Ty to będę tak samo pisać. Cóż, czeka mnie zimny prysznic. (:
    ___

    Dawno mnie tu u Ciebie nie było, jednak zawsze czekam na nową recenzję i ją czytam, czasem tylko mam brak słów. :)

  10. Chciałabym, bo tak i już :)

    A tak naprawdę to już od dawna chciałam ją przeczytać, bo wiele o niej słyszałam, a do tego lubię i sporo czytam powieści historycznych ( co jest o tyle dziwne, że w szkole nie przepadałam za historią, czego teraz trochę żałuję).

  11. Ja również się zgłaszam. Bardzo chciałabym otrzymać tę książkę, ponieważ uwielbiam historię, a książki historyczne należą do moich ulubionych. Poza tym liczę, że książka ta odkryje przede mną pewne kwestie, da czas i możliwość zastanowienia się nad pewnymi sprawami. Chciałabym tym samym udowodnić, że książki historyczne to zdecydowanie coś więcej niż opis przeszłości, królestw, wojen, królów itp. Są zdecydowanie wartościowsze, niż można by sądzić.

  12. Cała ta seria przyciąga mnie do siebie niczym magnes – jest enigmatyczna i tajemnicza. Nigdy nie przepadałam za książkami historycznymi, aczkolwiek nie ukrywam, że lubię zamki, i wszystko to, co z nimi związane – to chyba główny powód, dla którego chcę sięgnąć po tę książkę, która jawi mi się jako interesująco i pasjonująca lektura. Czasem żałuję, że nie było mi dane urodzić się w tych czasach, dla samego klimatu, który wtedy panował…. Potem sama siebie strofuję za swoją naiwność – nigdzie nie jest napisane, ani powiedziane, że gdybym urodziła się w tych czasach, mieszkałabym w zamku i nosiła piękne suknie… Równie dobrze mogłabym urodzić się jako wieśniaczka, która nigdy nie nauczyłaby się czytać. Och, ileż bym wtedy straciła – po tej myśli przestaję marzyć o zamkach i życiu w królewskich komnatach, które tak pięknie pokazywane są w filmach… Spotkałam się z samymi pochlebnymi opiniami na temat tej serii tudzież sagi, więc chyba warto :) Mam nadzieję, że kiedyś będzie mi dane przekonać się o tym osobiście. Życzę powodzenia wszystkim biorącym udział w konkursie.

  13. Bardzo , bardzo chciałabym mieć tą książkę.

    Powód?

    Tak jak napisałam na blogu Clevery:

    Marzy mi się przeniesienie w czasy panowania Filipa II Pięknego. W czasy mroczne, ale pełne niezwykłego uroku przeszłości.
    Chcę być światkiem zagłady potęgi zakonu Templariuszy i tego co potem nastąpiło…

    Ponadto kocham, kocham historię!

  14. Czuję, że nie mam po co pisać, bo raczej nie mam nic ciekawego do powiedzenia i na pewno wygra ktoś bardziej kreatywny ;) Ale jednak napiszę, bo strasznie, strasznie chcę przeczytać tę książkę. Po prostu ostatnio się na nią często natykam i nabrałam na nią wielkiej ochoty. Lubię historię i chętnie dowiem się czegoś więcej. Tym bardziej, że zapowiada się naprawdę pasjonująca lektura – nie tylko interesujące wydarzenia historyczne, ale też intrygi na dworze królewskim. W tej chwili jestem tak zdesperowana, że myślę, iż w końcu kupię, chociaż zupełnie nie wiem za co. Obecnie jestem totalnie spłukana ;)

  15. Chociaż szczęścia w konkursach nie mam, a jedyną rzeczą jaką wygrałam, była mała paczka chipsów Lays, to jednak lubię w nich uczestniczyć. Oczekiwanie na wyniki konkursów można niemal porównać z oczekiwaniem na wyniki z egzaminów, ot taki mały element napięcia.
    Uczestnicząc w konkursie u Clevery, książki wprawdzie nie wygrałam, jednak chęć jej przeczytania wcale się nie zmniejszyła, więc:

    Dlaczego chciałabym przeczytać właśnie tę książkę? Z kilku(nastu) powodów.
    Ostatnimi czasy, natchniona urokiem Malborka, zainteresowałam się
    tematyką zakonów rycerskich. Lektury dotyczące Zakonu Krzyżackiego oraz Joannitów już za mną, Templariusze wciąż jeszcze przede mną.
    O książce słyszałam (i czytałam) wiele pozytywnych opinii, które jeszcze bardziej zachęciły mnie do przeczytania tej powieści. A jeśli wierzyć rekomendacjom biblionetki to Król z żelaza na 67% może mi się spodobać : )

  16. Bardzo chciałbym otrzymać tę książkę, ponieważ od kilku tygodni mam fazę na królów i średniowiecze (lub średniowieczne fantasy). „Król z żelaza” idealnie wpasuje się w obecne chłonięcie filmów i książek o tej tematyce. (;

  17. Swego czasu bardzo interesowal mnie zakon Templariuszy, a wlasciwie sam schylem i legenda owiana z ich rozwiazanie. cala tajemnica, ktora urosla wekul tego zakonu przez wieki rozpala wyobraznia. jeszcze jednym powodem dosc dobrym jest to, ze czytajac ksiazke mozemy sprobowac wyobrazic sobie zycie w tamtych okresach. sprobowac odpowiedziec sobie na pytanie jak wygladalo zycie, kultura i czym sie ludzie zajmowali na codzien.

Skomentuj

