„Morderca bierze wszystko”, Spindler Erica

Autor: Spindler Erica
Tytuł: Morderca bierze wszystko
Tytuł oryginalny: Killer takes all
Język oryginalny: angielski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Stron: 480
Serie wydawnicze: New York Times Bestselling Authors: Thriller
Rok pierwszego wydania polskiego: 2006
Miejsce wydania: Warszawa
Wydawca: Harlequin Enterprises
Moja ocena:
Od początku byłam książką zafascynowana. Pomysł z „Alicją z krainy czarów” w połączeniu z erpegami był dla mnie tak świetny i tak nowy, że od razu książką wciągnęła. No może nie od razu, ale kiedy zaczęła się walka z czasem i kiedy ludzie zaczęli ginąć, wciągnęłam się i to mocno. I to było tyle. Bo zakończenie jest tak banalne i pretensjonalne, że aż szkoda słów. Czytając ostatnie strony miałam wrażenie, że autorce skończył się pomysł, gonił terminy, więc zwalała winę na każdego po kolei. Zakończenia oczywiście można było się domyślić, a zdania, w których Stacy na nowo odkrywała kto jest winien były dość prostackie. Jakby grała w wyliczankę, może ten, a może tamta. Przez jej nie uwagę zginęła matka Alicji, która ginąć wcale nie musiała.
Jak początek mnie oczarował, tak zakończenie zbulwersowało, bo książka prosperowała na naprawdę dobrą powieść,a tu co? Próba oszukańcza nie dała skutku, czytelnik wcale się nie nabiera, a miejscami myśli szybciej od bohaterów. Nie powiem, groźby czy też podpisy, jakie zostawiał morderca, budziły grozę. Ja, jako widz całego przedstawienia rozglądałam się uważnie nad każdym uczestnikiem gry i sama próbowałam rozwiązać zagadkę. I powiem szczerze, nawet bez tego co oni widzieli, ja nie miałam problemu z jej rozwiązaniem.
Od wydawcy:
Stacy Killian musi porzucić spokojną egzystencję, którą z wielkim trudem sobie zorganizowała. Spodziewała się, że po rezygnacji pracy w policji już nie będzie miała do czynienia z brutalną stroną życia. Tymczasem nagła śmierć serdecznej przyjaciółki Cassie sprawia, że Stacy podejmuje działanie. Liczy na swoje doświadczenie oraz intuicję, które jej nigdy nie zawiodła. Podejrzewa, że Cassie, entuzjastkę gier fantasy, zabił ktoś z kręgu ludzi związanych właśnie z grami komputerowymi. Poszukiwania doprowadzają Stacy do mężczyzny, którego przeszłość kryje wiele mrocznych sekretów. Ku jej przerażeniu liczba jego ofiar wzrasta. Zarówno Stacy, jak i detektyw Spencer Malone, oddelegowany do rozwikłania zagadki, zostają wciągnięci w przerażający świat szalonej gry, w której każdy może zginąć…
[merlin.pl]

3/6

(Wcześniej prosperowała na 5, ale zakończenie zmieniło wszystko.)

4 myśli nt. „„Morderca bierze wszystko”, Spindler Erica

  1. Łooj. To chyba Twoja najniższa ocena. :)
    Nie ma to jak mieć pomysł na książkę, a potem z powodu ich braku, zakończyć ją.

  2. Książka wpadła mi w ręce przez przypadek… wręcz ją połknęłam i może dlatego nie oceniam jej tak źle. Uważam ją za przyzwoitą i wartą przeczytania :)

Skomentuj

