Grimes Martha, Hotel Paradise


Autor: Grimes Martha
Tytuł: Hotel Paradise
Tytuł oryginalny: Hotel Paradise
Język oryginału: angielski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Cykl:
Emma Graham (tom 1)
Seria wydawnicza:
Lato z kryminałem 2008 (tom 3)
Mroczna Seria
Rok pierwszego wydania: 1996
Rok pierwszego polskiego wydania: 2006
Ocena: 5

Moja ocena:
Zmyślnie napisana historia, cudowna dwunastolatka i historia, którą trzeba odkryć… chociaż minęło 40 lat od pamiętnego zdarzenia, nikt nie wie co się stało z małą Mary-Evelyn. Gdzie podziały się ciotki. Emma Graham, którą fascynuje to morderstwo nie spocznie, dopóty nie odkryje prawdy. Zmyślna dwunastolatka zadaję pytania, których nie zadaje nikt. Ale mała jest bliska prawdy.
Naprawdę książką mnie wciągnęła. Szkoda, że tak długo czytałam, ale cóż, koniec roku szkolnego za pasem ; ). Szczerze mówiąc, twórczość Marthy Grimes mnie zaszokowała i jedyne czego żałuję, że śledztwo utkneło w takim punkcie i teraz będę musiała czekać na przesyłkę z kolejnymi dwiema częściami.
Historia dobrze zbudowana, autorka pokazuje nam piękny krajobraz. W szczególności przypadło mi do gustu Jezioro Duchów oraz Hotel Paradise. Niesamowicie je sobie wyobraziłam, dzięki wspaniałym opisą. Żyłam razem z mieszkańcami.
Podobali mi się ludzie, którzy słuchali Emmy, szeryf Sam, Maud, pan Root, Ubub i Ulub. Denerwowało mnie jedno( i to nie wina autorki), że ludzie nie rozmawiali z Ububem i Ulubem(to nie są prawdziwe imiona ! tylko przydomki (?) ). Nie próbowali z nimi rozmawiać, coz tego, że nie potrafili dobrze się porozumiewać? Jakby ktoś z nimi rozmawiał, to by mówili lepiej. Ehh…

Od wydawcy (czytelnia.onet.pl)
Emma Graham mieszka w hotelu Paradise w Spirit Lake, małym kurorcie, który dni świetności ma już za sobą. Ojciec Emmy nie żyje, matka, zajęta utrzymaniem hotelu, nie poświęca córce zbyt wiele czasu. Marzycielska, a zarazem dociekliwa dziewczynka, pozostawiona sama sobie, zaczyna interesować się śmiercią innej dwunastolatki, Mary-Evelyn Devereaux, która przed czterdziestu laty utonęła w środku nocy w pobliskim jeziorze. Gdy w sąsiedniej miejscowości zostanie popełnione morderstwo, zżerana ciekawością Emma użyje wszelkich możliwych podstępów, by wydobyć informację od świadków zdarzeń minionych i obecnych. Uwodzicielska proza Grimes wykracza poza ramy kryminału, a sensacyjna fabuła jest tylko pretekstem dla subtelnej analizy samotności dzieciństwa oraz dwuznaczności wieku dojrzewania. Wszystko tu się miesza ? kilkoma celnymi słowami, jednym satyrycznym obrazem, autorka przedstawia świat małomiasteczkowej Ameryki, z czułością opisując krainę zapomnianych hoteli, piaszczystych dróg i zdziwaczałych staruszek, mieszkających na strychu. To literatura przesiąknięta melancholijną zadumą, lecz także przewrotnym, uroczym poczuciem humoru, przeznaczona dla wszystkich, którym bliski jest duch Faulknera.

3 myśli nt. „Grimes Martha, Hotel Paradise

  1. Świetna recenzja! Uwielbiam tą powieść nawiasem mówiąc i wciąż obiecuję sobie, że zabiorę się za pozostałe jej powieści.

  2. cofnęłam się do tej recenzji po przeczytaniu postu "przesyłka z W.A.B" (brzmi trochę jak tajna przesyłka z jakiegoś tajnego biura śledczego :-) ) i co?? no kurczę ciekawe!! zainteresowałaś mnie tą książką … i przybyła mi do piątkowej listy zakupów w Empiku przynajmniej jeszcze jedna pozycja :-)

Skomentuj

