Coelho Paulo, Demon i panna Prym


Autor: Paulo Coelho
Tytuł: Demon i panna Prym
Tytuł oryginału: O Demônio e a Senhorita Prym
Język oryginału: portugalski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura współczesna zagraniczna
Forma: powieść

Cykl: Zaś siódmego dnia…

Wydawca: Drzewo Babel
Miejsce wydania: Warszawa
Data wydania: 2002
Nr wydania: I
ISBN: 83-917239-4-1
Liczba stron: 203
Kategoria: literatura piękna
Tłumaczenie: Basia Stępień i Grażyna Misiorowska
Projekt okładki: Michał Batory
Format: 205 x 130 mm
Okładka: miękka

Ocena: 6
Moja ocena:
Za każdym razem, kiedy czytam jego książki, muszę głęboko pomyśleć. Książka daje mi o tyle dużo, iż nie jestem szczególnie wierząca, a dzięki książką Coelha mogę pomyśleć na jakim etapie jestem z Bogiem i co o nim myślę.
Jest to już 3 części tej trylogii i na pewno nie gorsza, czytałam jeszcze „Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam”, którą szczerze polecam ; ).
Książki Paulo Coelha czyta się szybko, przyjemnie i na pewno pamięta się przez długi czas.
Akcja toczy się w Viscos, kiedy to pewnego dnia do miasta przybywa tajemniczy nieznajomy. Przyjeżdża on na tydzień, jednak ten tydzień wystawi mieszkańców na ciężką próbę. Zacznie się walka między dobrem a złem. W środku której znajdą się nieznajomy, panna Prym, Berta oraz chciwi mieszkańcy Viscos.
Czy dobro wygra ze złem?Od wydawcy:
Czy człowiek jest z gruntu dobry czy zły?
Pewnego dnia do Viscos, małego miasteczka w Pirenejach przybywa tajemniczy nieznajomy. Jego niepokojąca obecność sprawia, że tutejsi mieszkańcy, prowadzący dotąd spokojne, uczciwe, wypełnione pracą życie, w ciągu niespełna tygodnia muszą wybrać pomiędzy Dobrem i Złem. Demon i panna Prym to opowieść o odwiecznej walce, którą toczą w nas światło i ciemność, anioły i demony, dobro i zło a także refleksja nad wolnością wyboru swojej własnej ścieżki, wolnością, którą ma każdy z nas, w każdej chwili życia…

Skomentuj

