Fredro Aleksander, Zemsta

Autor: Aleksander Fredro
Tytuł: Zemsta
Język oryginału: polski
Kategoria: Literatura popularnonaukowa
Gatunek: językoznawstwo, nauka o literaturze
Forma: esej (szkic literacki)/zbiór esejów (szkiców)
Rodzaj: Dramat
Stron: 122 + 27 opracowania
Wydawnictwo: Greg
Ocena 5-

Moja ocena:
Po katordze jaką była lektura „Pana Tadeusza”(wiem, że to bardzo narodowa książka, ale ja jej nie przeczytałam, nie dorosłam do niej), „Zemsta” okazała się być miłą odmianą.
Na pierwszy rzut oka od razu zauważamy miłą odmianę, inaczej pisana i inaczej odebrana książka w porównaniu z Panem Tadeuszem.
Książka tak naprawdę na jedno po południe. Ciągnący się przez książkę komizm oraz śmieszność sytuacji, bohaterowie, w tej szczególności Papkin, który bez problemów byłby chory ; ).
Lektura przyjemna, miła, szybka w czytaniu, stylem podobna do „Romea i Julii”, to tak tylko według mnie. Wydaję mi się, że odegrana w jakimś spektaklu w teatrze, może być świetną sztuka, chociaż właściwie na pewno będzie. Nie była by lekturą gdyby nie :).
W książce podobała mi się lekkość z jaką się ją czytało. Niestety dostała tylko 5-, ze względu, a) jest to lektura, b) nie wciągnęła mnie, aż tak aby dawać jej 6, czy 5.

Nota od wydawcy:
Cześnik Raptusiewicz i Rejent Milczek mieszkają w jednym zamku. Ich życie upływa na kłótniach i intrygach. Życie Wacława Rejentowicza i Klary Raptusiewiczówny – wprost przeciwnie. Młodzi są zakochani, planują wspólną przyszłość, dlatego robią wszystko, by pogodzić zwaśnionych sąsiadów. Czy pojedynek Cześnika i Rejenta dojdzie do skutku, czy też miłość zatryumfuje nad przemożnym pragnieniem zemsty?

Skomentuj

