Austen Jane, Emma

Autorka: Jane Austen
Tytuł: Emma
Tytuł oryginalny: Emma
Język oryginału: angielski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: klasyka obca
Forma: powieść
Stron: 501
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Ocena:5

Moja ocena:
Jest to moja pierwsza powieść tej autorki i przyznam szczerze, nie jestem zawiedziona. Powieść tą, czyta się lekko i dość szybko.
Często bawiły mnie sytuację, w której główna bohaterka wplątywała się sama.
Podobało mi się przede wszystkim jakim językiem jest pisana i szczerze mówiąc, sama zaczęła się tak wyrażać. Pewnie znów zmienię ton wyrażania, po przeczytaniu kolejnej książki.
Często denerwowały mnie zwyczaje jakie były nakazane. Szczególnie kiedy Emma musiała znosić okropną panią Elton.
Perypetię całego społeczeństwa są dość śmieszne jak na dzisiejszy wiek, wtedy myślono tylko o za mąż pójściu.

Sama powieść dzieje się w XIX-wiecznej Anglii. Mogłam poznać zwyczaję, tradycję oraz dżentelmenów, których jest dzisiaj bardzo mało.
Uradował mnie koniec, podejrzewałam, że tak się stanie, jednak życzyłam pannie Emmie męża Franka. Nie zdradzę nic więcej, ponieważ 3/4 perypetii działo się przed oraz po Franku :).
Powieść dostała piątkę, ponieważ była dla mnie miłym zaskoczeniem, dobrze ją się czytało, a miejscami naprawdę wciągała, miejscami nużyła. Tylko dlatego nie dostaje 6. Przez panią Bates. :DNota od wydawcy:
Małżeństwo dla pieniędzy to nikczemność, a małżeństwo bez nich to głupota – tak zwięźle podsumował lord David Cecil poglądy autorki na tę instytucję. Ale Emma to nie tylko kolejna książka o perypetiach matrymonialnych w XIX-wiecznej Anglii. To przede wszystkim błyskotliwa komedia omyłek, której przedmiotem jest gra pozorów, samooszustwa i iluzje, jakich dostarcza nam w nadmiarze nasz egoizm i zadufanie. W samym zaś środku intrygi stoi niezwykła bohaterka, pełna życia i wigoru, urocza, nieznośna i apodyktyczna Emma…

Jedna myśl nt. „Austen Jane, Emma

  1. Treść mogłaby okazać się ciekawa, ale ta okładka… Czemu ja zawszę patrzę na okładkę nie na treść? ;d
    O czytasz „Zemstę”. Ja jestem na bieżąco. Będę przedstawiała jedna ze scen przed klasą. Lol. ;p
    Pozdrawiam

Skomentuj

